středa 9. dubna 2014

Mohito: Co mi práce dala, ale i vzala...

Hezký středeční den!
Článek o mé práci v Mohitu jsem vám slibovala už delší dobu a konečně jsem se k němu dostala.
Takže si udělejte kávičku, dejte nožky hore a pojďme na to :-)


Jak už víte, v práci (na plný úvazek) jsem skončila 31.3. a od 4.4. jsem nastoupila pouze jako brigádník. Mám k tomu hned několik důvodů, a to především tyto:

1.) Chci pokračovat ve studiu. Podala jsem si dvě přihlášky do Olomouce, tak snad to vyjde. Pokud by nevyšlo, nebudu otálet a budu hledat jinou práci

2.) Od 1. května začnu dělat autoškolu a už se moc těším, i když se zároveň bojím

3.) Práce v Mohitu mě nenaplňovala 

Já vím. V dnešní době je SAKRA těžké sehnat práci, takovou, která vás bude alespoň trošku bavit, bude dobře placená a budete se v ní cítit spokojeně. Práce prodejní asistentky není nijak zvlášť náročná a já jsem za tuto zkušenost v Mohitu hrozně ráda, ale vím, že to není práce, kterou bych chtěla dělat celý život.
Co se týče práce v obchodě, tak by mě bavila práce s vizualizací/ designem prodejny. To vím jistě.

Ve zkratce vám napíšu, co práce prodejní asistentky obnáší, ačkoli už to většina z vás určitě ví a sama se s tím třeba i setkala.
Šantovka v Olomouci má otevírací dobu od 9:00 do 21:00. Půl hodina před otevřením prodejny a půl hodina po zavření je vyhrazena pro úklid. Ranní úklid spočívá v leštění nábytku, zrcadel na prodejně a v kabinkách, figurín a výlohy. Večer se skládá obchod, aby bylo vše upravené a nachystané na další den, vysává se podlaha i stěny, a když je potřeba, tak se i vytírá.
Po příchodu do práce je povinností každého zaměstnance, převléct se do daného dress-codu, který je nezbytností. V Mohitu je kladen důraz na 100% obsluhu zákazníka. Po celý den se tedy musíte usmívat, zdravit každého zákazníka a každému se snažit poradit. Mezitím běháte do skladu pro jiné velikosti zboží, obsluhujete u kasy, doplňujete zboží, asistujete u kabinek, hlídáte a kontrolujete zboží, uklízíte oblečení z kabinek a z odkládacího stojanu, udržujete čistotu prodejny a poskládaný obchod.
Pokud přijde nové zboží, musíte jej nacenit, nakódovat, navěsit na ramínka a vše krásně vyžehlit.

při odchodu z práce// čekání před začátkem směny// vyrážíme// zákusky na rozloučenou 


Když se tak zamyslím, práce mě i docela bavila. Jenže není lehké, celý den se usmívat, být milá k zákazníkům, k tomu stát dvanáct hodin na nohou a bát se, kdy přijde nějaká kontrola. Hodně to unavuje. Než jsem do práce nastoupila, netrápily mě bolesti zad, kloubů a dokonce i žil. Po čase mi ale byly více, než známé. Vždy jsem se těšila do postele, až se natáhnu a načerpám nové síly na další den. Tímto se dostávám k tomu, co mi na práci dost vadilo, a tím jsou nepravidelné směny. Kdybychom měli krátký/dlouhý týden, bylo by po starostech. Ale směny, kdy máte např. pondělí volno, úterý osmičku odpolední, středa dvanáctku, čtvrtek dvanáctku, pátek volno, sobota dvanáctku, neděle dvanáctku? Je to opravdu náročné! Jak po fyzické stránce, tak i psychické. Navíc, když přijdou instrukce k přecenění zboží a vám se najednou změní část rozpisu, musíte na noční a podobně? Nic příjemného. Ale tak to zkrátka v obchodech funguje. A ještě ke všemu máte nízkou výplatu...

Nicméně, oblečení v Mohitu se mi líbí a odnesla jsem si z něj fůru věcí, ze kterých mám radost! Mohito má kvalitní i méně kvalitní kousky, většinou to poznáte ihned, když je držíte v ruce. Rozhoduje materiál a celkové zpracování. Ale to máte dle mého všude. I v H&M jsou předražené kousky, které nejsou vůbec kvalitní a přesto si je kupujeme.

Kdybych to tedy shrnula- práce v Mohitu mi dala novou zkušenost do života, nové rady a hlavně i nové kamarádky (zejména Lucinku :*). Na druhou stranu mě ale psychicky i fyzicky vyčerpávala. Bohužel.
Věřím, že pro někoho je taková práce jako stvořená, dokonce i já jsem si myslela, že ji budu milovat, jakožto milovnice módy, ale vše zjistíte až po tom, kdy si to vyzkoušíte na ,,vlastní kůži" :)



Pracovaly jste už někdy v obchodě? Jaké jsou vaše zkušenosti a jaký máte postoj k prodejním asistentkám?


Doufám, že se vám článek líbil, budu se těšit na vaše dojmy a názory!


Hezký den všem!

30 komentářů:

  1. Je dobře, že o tom píšeš, protože my zákazníci fakt netušíme, že makáte 12 hodin. Máte to náročné. Na druhou stranu někde v obchodě stojí jako otrávené pecky, což v Mohitu vážně nehrozí. Tam se mi líbilo, to byl jediný prima obchod v Šantovce. Naprosto chápu, že se to dlouhodobě vydržet nedá.
    Mnoho zdaru se školou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V každém obchodě je to jinak. Někdo dělá krátký/dlouhý týden, my dělali osmičky, desítky, dvanáctky...
      Ano, i s takovýma jsem se setkala. My bychom si to v Mohitu dovolit nemohli.

      Děkuju!

      Vymazat
  2. Já pracuji při škole jako brigádník již třetím rokem v Penny Marketu.. Prý mě to jde na pokladě (:D) takže mě pokaždý posadí na 6-7 hodin za pokladnu. Na každýho musím být příjemná milá, pozdravit, zeptat se zda-li má Penny kartu, pokud ji nemá tak se zeptat jestli o ni nemá zájem, potom říci částku nákupu- takže třeba 200 korun prosííím a mile se rozloučit. Takto když to musíme říkat milionkrát denně tak večer už pomalu nevím jak se jmenuju :D a jsem tzv. VYPÍPANÁ :D.. no a večer se pak koná ještě minimálně hodinu a půl úklid, který dělají prodavačky.. Dělat to celý život, tak mě vezou do Bohnic. Takže obdivuju lidi, kteří to zvládají.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při čtení se musím upřímně smát, měla jsem v Penny brigádu a je to jakobych tvůj příspěvek psala já sama :-D nehorázna magořina a večer jsem bývala taky úplně mimo, že by ze mě nikdo po zavíračce nedostal ani moje jméno :-D

      Vymazat
    2. Tak to věřím :D Nejhorší je si uvědomit, že to někdo opravdu musí dělat, nedej bože, celý život...

      Vymazat
  3. S každou větou naprosto souhlasím! Tohle podle mě není práce, ale otročina, kdo nezažil, nepochopí.
    Obdivuju, že by Tě bavil vizuál. :)
    A přeju hodně štěstí v autoškole a škole! :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to otročina :( Bohužel.
      Bavil by mě, ale těžko říct, jak dlouho, Mišičko :) Ale rozhodně je to příjemnější pozice, než prodejní asistentka.

      Děkuju moc :*

      Vymazat
  4. An, však víš, jak jsme se bavily.. Já si teda nemůžu v Lindexu až tak moc stěžovat, mám tam skvělý kolektiv holek, se kterými práce rychle ubíhá, ale není to nic, co by mě extra naplňovalo. Já potřebuji trochu víc.. Nejsem na tom jako ty, takže dvanáctky opravdu nedělám a ani nemáme přímý servis, což oceňujeme stejně jako zákazníci. Ale zkušenost a praxe k nezaplacení :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, vím, Adri :) Jsem ráda, že jsem tě potkala a pokecaly jsme na chviličku- však víš, kávička to jistí :-*
      Za zkušenost a praxi jsem opravdu ráda. To je fakt. Třeba se mi to bude ještě někdy hodit.

      Vymazat
  5. Moc ti držím všechny pěsti, aby ta škola vyšla a to ti garantuju, že výjde :* jinak můžu ti říct, že snad každá práce s lidmi je vyčerpávájící a ke všemu celou dobu stát. Ty směny jsou pak už jen poslední "třešnicka". Naprosto chápu tvé vyčerpání, to už pak nezachrání ani skvělý kolektiv ani úžasňácká práce :-D unava prostě příjde a nedá se ji moc vyhnout, mám to teď přesně tak. Sice nemám žádnou velkou makačku, ale spánku opravdu poskromnu... Opatruj se mi drahá :-* Káč

    OdpovědětVymazat
  6. Moc povedeny clanek, myslim si, ze se mnoha lidem otevrely oci!!! Nikdy jsem si nemyslela, ze maji lehkou praci a ty jsi to jen potvrdila. Ja sama sluzeb asistentek moc nevyuzivam. Nekdy mi i trosku vadi, kdyz se neustale dotazuji, jestli potrebuji poradit, pomoc, atd... Ale chapu, ze to maji v popisu prace a proste musi! Hure nez s nimi jsem na tom pak s hlidaci, kteri me prudi, dychaji-li mi na zada po celou dobu navstevy kramu.
    Preji ti, at se na skolu dostanes, autoskolu ve zdravi prezijes a najdes brigadu, ktera te bude vice naplnovat :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ja by som sa chcela opytat ze ci mas ako predavacka zlavu na oblecenie. Ja som na zaciatku zivota v Kanade pracovala v obchode, plat bol za minimalnu mzdu a aj ked si ludia myslia, ze v Kanade sa da z minimalky vyzit su na omyle. Nesmela som mat tmavy makeup a ani tmavy lak na nechtoch a na sebe len oblecenie z obchodu. Na zaciatku som potrebovala pracu tak som obehala vsetko kde niekoho hladali a nevyberala si. Tento obchod bol na moj vskus celkom pridrahy a oblecenie nic moc ale aj napriek tomu som kazdy mesiac musela skoro tretinu vyplaty minut prave v nom pretoze som mohla mat len oblecenie z najnovsej sezony aj ked som mala na oblecenie 50% zlavu stale to boli pre mna veci ktore by som si normalne nekupila. Po par mesiacoch som to vzdala a musela si najst novu pracu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, zaměstnecké slevy jsme měli (čtyři za měsíc). Je pravda, že ty jsem pravidelně využívala, ale hodně jsem zvažovala, co si vzít a co ne. Ve finále stejně všichni zjistí, že tu trochu, kterou si v práci vydělají, ještě nechají z většiny právě za oblečení z daného obchodu...

      Vymazat
  8. Souhlasím se vším ;) práce s lidmi je na jednu stranu super, ale je to hodně vyčerpávající, pořád se usmívat a být milá :)) Momentálně jsem brigádně jako servírka v jedné moc příjemné restauraci, baví mě to tam moc i když jsem tam některé dny i přes 12 hodin... (někteří lidi vůbec nezajímá otevírací doba atd...) a na nohách taky nonstop. Někteří lidé jsou doslova vysávači energie a zkritizují cokoliv, co je jen napadne..... takových je ale jen pár. Naštěstí většina je pozitivních a někteří přímo srší dobrou náladou :) to je pak radost a díky nim mě to baví :)))
    jinak se školou držím palečky :) a autoškolu zvládneš raz dva určitě :)) taky začínám teď :) včera jsem měla první jízdy :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééj :D už zase :-/ zase jsem komentovala článek, když byl tatka přihlášený na google účet :D :)) super :))))

      Vymazat
  9. tiež som dávnejšia pracovala ako predajca, ale nie v obchode, ale u mobilného operátora. Nikdy viac. Takáto práca sama o sebe nie je zlá, ale tie podmienky: zdraviť každého, na každého sa usmievať, ponukat mu čosi a navyše byť stále v strehu či nepríde nejaká kontrola... dni volna boli fajn, ale následne 3dni po sebe 12tky - nelichotivá predstava...

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj, zajímavý článek:) jelikož ještě studuji hledám si nějakou brigádku a tak mě napadlo jestli nevíš, jestli náhodou neberou brigádnice?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrkla jsem ti na profil a pokud je údaj o věku aktuální, myslím, že dokud ti není 18 nemůžeš pracovat za kasou s penězi, ale nejsem si jistá :) každopádně se zajdi zeptat a uvidíš jestli berou. Nebo zkus Anet napsat na email, určitě ti odpoví.

      Vymazat
    2. Ahoj, děkuji :) Brigádnice zatím neberou (alespoň v Olomouci), už mají dvě- mě a ještě jednu slečnu. Za kasou neděláme, takže myslím, že by nebyl problém, pokud by ti bylo méně jak 18 :)

      Vymazat
  11. Love your Blog! <3

    http://www.naturellebeautywall.blogspot.mx/

    Att. Alexa Bernal

    OdpovědětVymazat
  12. A nejhorší je, že kvalita je POLSKÁ! Mohito, stejně jako CCC, House a jiné značky, ze kterých jsme tu všichni tak pobláznění, není nic jiného než šunty z polska... nevím, jestli jsou si asistentky toho vědomy, ale posluhují Polákům, kteří potřebují hlavně zisk! A jak toho docílit? Nálepkou luxusu=udržování image pobočky od pobočky, kterou tvoří právě tyto asistentky, a ještě jim dají ubohý plat... Nechci srovnávat, ale např. HM si už od začátku staví i na zacházení se zaměstnanci: na webu najdete mimo jiné i jak se dá v HM posunout dál... vím, že i takové řetězce mají své mouchy, ale jde především o to srovnat ten přístup a vybrat si: Poláci=zabedněnci a seveřané=vyspělá společnost. Nepodporujme u nás tuhle polskou lůzu! Jdeme sami proti sobě... (Nepracovala jsem ani u jednoho ze zmíněných, a také prosím pochopte, že lůzou myslím primární vedení společnosti, ne chudiny asistentky ;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jedná se o polskou značku. Stejně i jako Reserved, Cropp Town, Sinsay, aj.
      A máš absolutní pravdu ve všem, co jsi napsala. Tak to opravdu funguje. Je to smutné, jak si to někteří lidi ani neuvědomují..

      Vymazat
    2. No jde vidět, žes tam nepracovala. Nemůžeš věřit všemu, co napíšou na net. Navíc spousta řetězců je rozdělena pod větší oblasti a pro česko je to právě polsko. Takže je úplně jedno jestli je firma polská, německá nebo švédská, stejně čechy vedou poláci. Takže bych to s těmi soudy moc nepřeháněl.

      Vymazat
  13. Mohito mám ráda. Jedno z mála míst, kde seženu třeba šaty do práce. Já sama jsem pracovala v obchodě 4 roky... Ze začátku jako prodavačka, po čase asistentka manažerky a poté manažerka. Ani jedna pozice není medová. Na té první člověk vydělává poměrně málo. Na další už má lepší vyhlídky a na té třetí dostane sice (většinou) vážně hezky zaplaceno, ale zase je to někdy náročné na psychiku. Když je něco špatně, vše jde na jeho hlavu. Musím ale říct, že to byla zkušenost k nezaplacení! Ať už mi to ukázalo jak jednat s lidmi nebo nějaké zodpovědnosti :-) Myslím, že by jsi tím měl projít každý, je to pěkná lekce do života :D

    OdpovědětVymazat
  14. V MOHITU se dají koupit moc pěkné stylové kousky (vzhledově), ale ta KVALITA!!! Horší, mnohem horší než Vietnamci. Hlavně kvalita materiálů je na pováženou. Ale ceny daleko vyšší. Další mínus vidím v tom, že většina věcí má na štítku zakázáno praní. :D
    Byla jsem reklamovat kabátek za 1700,-, který se po několika nošeních (a neprání) totálně zežmolkoval nebo jak to popsat, materiál změnil strukturu. Prodejní asistentka ve Zlíně mi řekla, že to mi určitě nezreklamují, protože to je normální. "Je to takový materiál a on to dělá normálně." :D Už jsem vypozorovala u této firmy (Reserved je taky stejná firma jako MOHITO), že prodavačky mají za úkol co nejvíce lidí od reklamace odradit. Ale samozřejmě nejsem blbá, tak jsem se nenechala a vrátili peníze. Mají štěstí :D Ale už tam fakt nic kupovat nebudu.

    OdpovědětVymazat
  15. Také jsem bývala "Mohitacka", takže jsem si ráda přečetla pár písmenek od někoho, kdo pracoval ve stejné firmě... Já bych po těchto zkušenostech už jako prodavačka/1. prodavačka/ pracovat nechtěla... To fakt radši denní osmičky (mohu srovnat s jinou prací) než tyhle nepravidelné směny (někdy i přesčasy a dost časté změny ve směnách). Jinak hodně štěstí se školou, rozhodně dobrá volba nezůstat pouze u takové práce, ale jít si za sny/vyšším vzděláním :)) Na druhou stranu nelituju, zkušenost k nezaplacení, i za ty probulený večery :) člověka to fakt zocelí

    OdpovědětVymazat
  16. já dělám brigádně asi přes dva roky v Nord Blancu, taky by se tam občas zbláznili... kor když to vidím u těch zaměstnanců na hlavně pracovní poměr, ale nestěžuju si, placeno je to docela dobře.. naštěstí nejsem někde v centru, takže chodím jenom soboty a to do jedné hodiny, tak to není nejhorší, ale pro zaměstnance to teda je placené naprd a hlavně směny taky nic moc

    OdpovědětVymazat
  17. My brother suggested I might like this web site.

    He was entirely right. This post truly made my day. You
    cann't imagine simply how much time I had
    spent for this information! Thanks!

    Also visit my homepage :: cheap iphone 6 plus cases

    OdpovědětVymazat
  18. som na tom podobne ako ty v tom, ze momentalne uvazujem nad pracou v obchode ako predajna asistentka a bavi ma to co aj ty pises v clanku ze ta bavi dakujem za clanok opat sa na to pozriem teraz trochu inak

    OdpovědětVymazat
  19. There's definately a great deal to know about this topic.
    I really like all the points you have made.

    My blog post Batman Begins

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za Vaše komentáře :-*
A pokud se mě budete chtít na cokoli zeptat, tak:
anyzzzz@seznam.cz :)