pátek 12. září 2014

Znojmo, den druhý, část první

Krásné páteční dopoledne!

Moc mě mrzí, že se k druhému článku ze Znojma dostávám až dnes, bohužel poslední dobou je času na blogování méně a méně. Je to především, jak už jsem psala v předposledním postu, kvůli škole. Semestr mi začíná 22. září, takže mám před sebou poslední týden volna. Snad stihnu připravit co nejvíce článků, obávám se totiž, že pak to bude ještě horší. Na druhou stranu si ale říkám, že horší než v době, kdy jsem pracovala v Mohitu, to určitě nebude. To docela uklidní :-)

Trošku jsem odbočila, vraťme se tedy zpět ke Znojmu. Z druhého dne mám minimálně o polovinu více fotek, než ze dne prvního, proto jsem se rozhodla, rozdělit ho do dvou článků.


Ráno jsme vstávali kolem 7:30, nachystali jsme se a po snídani jsme rovnou vyrazili do města, tentokrát už autem. Chtěli jsme stihnout vše, co jsme si naplánovali a že toho nebylo zrovna málo. 
Auto jsme zaparkovali vedle městského divadla, u kterého jsme rovnou udělali pár fotek a pokračovali směrem k místnímu parku





V parku jsme nafotili můj denim outfit, který jsem měla na sobě a který jsem už na blogu (tady) publikovala. Prostředí parku se mi moc líbilo, bylo příjemné a zrovna v ten den i chvílemi krásně prosluněné.


Z parku vedly naše kroky ke Znojemskému hradu a k Rotundě sv. Kateřiny. Upřímně vám povím, že na to jsem se těšila ze všeho nejvíce. Rotundu jsem obdivovala z dálky už z předchozího dne a nemohla jsem se dočkat, až si ji pořádně prohlédnu z blízka. K hradu i k rotundě se chodí cestou, díky které máte krásný výhled na chrám sv. Mikuláše a řeku Dyji, která Znojmem protéká. Ten jsem si opravdu užila! Byla to nádhera!



Prohlídka hradu nás čekala v 10:30 a protože jsme si vstupenky zakoupili už kolem 10. hodiny, vyrazili jsme se ještě projít a udělat pár fotek. Vedle hradu se zrovna konala i menší výstava dravců, na kterou jsme přispěli. 

Na hradě probíhala rekonstrukce, takže byla zpřístupněna jen jedna část okruhu, ale i tak to stálo za to. Na konci prohlídky nás navíc čekala asi desetiminutová prezentace o rotundě, která mě mile potěšila.









Z hradu jsme zamířili do Jihomoravského muzea, které se nacházelo v bývalém minoritním klášteře. Viděli jsme různé expozice, jako např. Živá a neživá příroda, Orientální zbraně, Černé řemeslo, Archeologie na Znojemsku, nebo také výstavu kabelek. Z muzea fotky nemám, jelikož mě kromě orientálních zbraní a prazvláštních kabelek nic extra neoslovilo. 

Po odchodu z muzea odbíjela dvanáctá hodina, a protože jsme byli hladoví, zašli jsme si na oběd do nedaleké restaurace. Dala jsem si výborné Tagliatelle a přítel zvolil Kung- Pao s rýží. Mezitím, co jsme si na obědě pochutnávali, se venku až hrůzostrašně zatáhlo, zvedl se vítr, až se lidé, kteří obědvali venku, museli přemístit dovnitř a spustil se strašný slejvák. Naštěstí, než jsme dojedli, se počasí trošku uklidnilo a ten největší déšť byl fuč. Neotáleli jsme a vyrazili jsme dále po naší naplánované trase. 



Ta vedla kolem úžasných vinic!!! Samozřejmě jsem u nich musela hned zapózovat a zazpívat si známou písničku od Chinaski, aneb:  




...a ne, vážně jsem pod vlivem nebyla, i když to tak může vypadat :D




A kam naše kroky vedly dále? O tom zase příště :-)

Dejte mi v komentářích vědět, jak se vám dnešní článek líbil, snad jsem na nic nezapomněla a vybrala ty správné fotky!


Mějte krásný víkend!


8 komentářů:

  1. Fotky jsou nádherné! :)

    http://recenzekamsepodivas.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné fotky, líbí se mi ta košile :)
    http://veru-life.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Super fotky a tobě to moc slušelo :*

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné fotky :)

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za Vaše komentáře :-*
A pokud se mě budete chtít na cokoli zeptat, tak:
anyzzzz@seznam.cz :)