pátek 1. dubna 2016

A LOT OF FOOD!- FAVOURITE PLACES IN OLOMOUC


Máte hlad? Pokud ano, radím vám- nečtěte tento článek. Opravdu. Bude tady spooooustu jídla, protože jsem se rozhodla, že vám prozradím, jaké místa v Olomouci navštěvuji nejraději a jaké dobroty bych vám vřele doporučila. Jsem totiž velký milovník jídla, dalo by se vlastně říct, že jsem taková mlsná tetka. Toho jste si už ale určitě všimli, ať už na mém instagramu, nebo tady na blogu. V restauracích a kavárnách jsem poměrně často a kromě toho si užívám připravování jídla i doma- především oblíbených snídaní, ale také obědů, které nejraději vařím se svým přítelem. Když vaříte ve dvou, je to hned zábavnější a taky kreativnější. Zrovna teď o Velikonocích jsme vařili každý den a i přesto, že to nebylo nic náročného, to byly opravdové delikatesy, na kterých jsme si pochutnali. A co vy? Máte rádi vaření ve dvou, nebo jste raději svým pánem a upřednostňujete vaření, u kterého vás nikdo/nic neruší? Já se určitě přikláním k oběma variantám, záleží podle nálady, ale k té první se přikláním více.

A jaké místa tedy v Olomouci navštěvuji nejraději? Přemýšlela jsem, zda se je pokusit uspořádat od těch nejoblíbenějších, ale nakonec jsem usoudila, že je to holý nesmysl. Všude tam, kam chodím, chodím ráda a pokaždé se tam ráda vracím. Bez výjimky. Ať už restauraci/kavárnu navštěvuji pravidelně nebo jen občas. Začnu ale tím nejnavštěvovanějším místem, protože se k tomu přímo vybízí. A tím je..........

CROSSCAFE


Ani na prstech bych nespočítala, kolikrát jsem CrossCafe navštívila. Od té doby, co tuto kavárnu v Olomouci otevřeli, jsme tam s kamarádkami pečené vařené. Nevím, jestli je to tím skvělým interiérem, příjemnou obsluhou, nebo všemi těmi dobrotami, které nabízí. Anebo kávou? Tam, kde je dobrá káva, tam jsme i my. Není nic lepšího. V CrossCafe si nejraději dáváme jejich fitness snídani (káva + čerstvý pomerančový nebo grapefruitový fresh + jogurt s müssli a broskvemi), různé sendviče (hlavně dýňovou kostku se sušenými rajčátky a sendvič s pečeným lososem), k obědu výborné polévky (nejlepší je tomatová!), anebo něco sladkého na zub. Mně osobně chutná nejvíce jablečný koláč s ořechy, který byl jednu dobu součástí snídaňového menu, anebo tvarohový dort s ovocem, který je sice obří, ale výborný! Poslední dobou se mi ale daří dortíkům odolávat, za což jsem ráda. 


Co bych vám ale z CrossCafe určitě vřele doporučila, jsou jejich výborné osvěžující limonády. Zrovna ve středu jsem vyzkoušela novinku Jahodu s bazalkou a kamarádka Yuzu citronádu. Bylo to boží! 



OPERA CAFE


Oblíbené místo pro nekonečné večerní klábosení s kamarádkami. Především miluji Operu v létě, kdy můžeme sedět na zahrádce, popíjet víno a přitom si vychutnávat horký letní vzduch. Tyto večery jsou vždy k nezaplacení a Opera je pro ně ideálním místem. Váže se k ní tolik vzpomínek. Nedávno proběhla rekonstrukce jejich vnitřních prostorů a musím říct, že od té doby tam chodím ještě raději. Jediné, co si v Opeře už dlouhou dobu nedávám, je právě káva, protože se nedá ani trošku srovnávat s kávou z CrossCafe. Zato vše ostatní hodnotím na 1*. Hlavně tam mají tu nejlepší bruschettu se sušenými rajčátky a uzeným lososem! A taky palačinky, mňam!


SUSHI MIOMI 


Jednoznačně nejlepší sushi v Olomouci. Nechodím na něj zase tak často, ale když už ano, vždy to stojí za to a já si to naplno užívám. Ať si každý říká, co chce, za kvalitu se platí a tady se opravdu cena rovná kvalitě. Vyzkoušela jsem sushi i z Wabi, Manga či Taboo (dokud tedy fungovalo), ale žádné se nevyrovná sushi z Miomi, i když z Manga je taky skvělé. V Miomi je navíc velmi příjemné prostředí, především klidné a ničím nerušené.



NEPÁLSKÁ RESTAURACE


Byla jsem v ní pouze jednou jedinkrát s přítelem a už se nemůžu dočkat, až ji znovu navštívíme. Kořeněná ostrá jídla, která jsou pro tuto oblast specifická, mám velmi ráda. Vlastně celkově si ráda pochutnávám na exotických pokrmech, které jsou odlišné od české kuchyně. Nepálská restaurace byla v Olomouci otevřena teprve nedávno a nebýt mé kamarádky, kdo ví, kdy bych se o ní dozvěděla. Po její návštěvě jsme obdrželi od milé servírky i letáček, na kterém byl odkaz na jejich webovky, které najdete tady - nepalirestaurant.cz.  Restauraci najdete na Dolním náměstí v prostorách bývalého Taboo. A teď už honem k tomu, co jsme si s přítelem objednali k jídlu. 


Na doporučení jsme zkusili i jeden z jejich nabízených předkrmů, a to Cibulové Bhaji- což byly smažené cibulové kroužky v těstíčku z cizrnové mouky, lehce posypané nepálským kořením. Bylo to výborné a už po předkrmu jsme byli docela plní. Zapomněla jsem totiž zmínit, že jsme chtěli okusit některý z jejich speciálních nepálských nápojů a objednali si Mango Lassi. Mango Lassi je docela hutný jogurtový nápoj s medem a mangem, takže v kombinaci se smaženými kroužky a následně kořeněným jídlem to nebyla dvakrát super volba, ale jinak bych si tento nápoj dala klidně znovu, protože byl skvělý.


Nad hlavním jídlem jsme docela váhali, nakonec jsem si dala Kuřecí Vindaloo s basmati rýží a přítel zvolil Jehněčí Korma s jejich typickým chlebem Naan. Pupky jsme si nacpali až k prasknutí, ale stálo to za to! Pokud budete mít cestu kolem, určitě tuto restauraci navštivte.




U ČERVENÉHO VOLKA


K Volkovi chodíme s holkami často na polední menu, protože je v centru, má velmi příznivé ceny a výběr je z několika jídel. Ještě se mi nestalo, že by mi tam některé z jídel nechutnalo. Nejlepší je to ale v letním období, kdy obědváme venku na zahrádce a k tomu nám svítí sluníčko. Ideální oběd, no ne? 


RENOMÉ



Další restaurace, která nabízí výborná a chutná polední menu. Často jsou v nabídce různé druhy masa a k nim rozpečená brambora s česnekovým dipem, kterou zkrátka zbožňuji. Vím, že to není zrovna nejdietnější jídlo, ale jednou za čas- proč ne. Vždyť žijeme jen jednou :) V Renomé mi ale chutnají i všechny jejich saláty a těstoviny. A velké plus dávám i příjemné obsluze.


Mezi další oblíbené restaurace a kavárny řadím rozhodně i Plan B, Lobster, kavárnu ve Zbrojnici, New One nebo Café 87. Dříve jsme chodily rády i do restaurace U Netopýra. Kam jsem ale ještě nikdy nezavítala, je nedávno otevřená restaurace Entrée, tak doufám, že to brzy napravím. Prý je to opravdu zážitek :) 


Teď ale otázka k vám, moji milí čtenáři. Najde se mezi vámi někdo z Olomouce a okolí? Pokud ne, měli jste někdy možnost Olomouc navštívit a spojit výlet s dobrým jídlem? Zašli jste si do některé z kaváren či restaurací? Budu se moc těšit na vaše odpovědi, které mě opravdu zajímají. 


Přeji vám krásný víkend!


Vaše A.

3 komentáře:

Moc Vám děkuji za Vaše komentáře :-*
A pokud se mě budete chtít na cokoli zeptat, tak:
anyzzzz@seznam.cz :)