pondělí 11. dubna 2016

ORIGINAL BEROUSEK


Hezký večer všem. Víkend je opět za námi, utekl jako voda, ale co nevidět je tu další, no ne? Dnes vám chci ale povědět o neděli, tedy o tom, co jsem dělala a kam jsem se podívala, protože to podle mě určitě stojí za zmínku. Po zhruba 11 letech jsem se totiž podruhé v životě podívala do cirkusu, a to do národního cirkusu ORIGINAL BEROUSEK, který stojí vedle Šantovky v Olomouci. Když jsem kolem něj několikrát procházela, nedalo mi to a šla s návrhem jeho návštěvy rovnou za sestrou. Ta byla nadšená, takže jsme s tím obeznámily i naše přítele a mohlo se vyrazit. Začátek představení byl v 11:00, ale jelikož jsme chtěli mít dobrá místa, stáli jsme před cirkusem zhruba o půl hodiny dříve. Koupili jsme si popcorn a netrpělivě očekávali, až to všechno vypukne. Hrozně moc jsme se totiž těšili! Musím vám ale ještě něco napsat. Zvířátka mám moc ráda, a co opravdu neuznávám, je jakékoli týrání zvířat. Drezura je drezura, ta k cirkusu patří, ale bičování a trápení zvířat jenom za cílem úspěchu mi jde proti srsti. Pevně doufám, že je o zvířátka dobře postaráno, protože si to zaslouží. Láska a úcta k nim je nesmírně důležitá. Je až neskutečné, co se dokáží naučit a jaké harmonie lze společnými silami zvířete a člověka dosáhnout. Úžasné, jedinečné, dechberoucí. Pojďme se tedy podívat na to, jaký zážitek nás ve stanu cirkusu čekal. 


Vystoupení bylo požehnaně. Celkový program trval přibližně 2,5 hodiny. Mezitím byla jedna přestávka, kterou jsme využili k tomu, abychom se podívali na zvěřinec a zároveň tím na něj přispěli symbolickou částkou 30 korun. Já jsem si po hodně dlouhé době pohladila koně a byl to opravdu skvělý pocit. Jsou to tak nádherná a inteligentní zvířata! Ale zpět k programu. Nechci vám všechno prozradit, protože si myslím, že stojí za to, abyste cirkus navštívili osobně, ale na druhou stranu vím, že fotky jsou dobrým lákadlem, tak vám jich několik ukážu, ať si sami uděláte určitou představu a nezapomenete vyrazit na výlet :) 


Z představení, kde byli hlavními účinkujícími lidé, jsme viděli několik představení se zábavným klaunem a také s profesionálními akrobaty- vzdušnou akrobacii na kurtách i šálách a akrobacii na kolečkových bruslích. Třešinkou na dortu byla poté závěrečná akrobacie na létajících hrazdách, kterou představila skupina Ramos z Brazílie. Ta byla unikátní! Kromě toho jsme viděli i žonglování s tenisovými raketami, které předvedl Jiří Berousek. Patří mu velký obdiv, protože to bylo neskutečné.





Co se týče představení, kde se nám v celé své kráse představila různá zvířátka, tak těch taky nebylo zrovna málo. Hned ze startu jsme viděli volný výcvik 12 koňů (arabských plnokrevníků a tzv. Lipicánů) v čele s rodinou Berouskových. Při vystoupení mě mrazilo v zádech, tajil se mi dech a draly se mi slzy do očí. Pro mě nejdojemnější a nejkrásnější představení z celého cirkusu.





Dále jsme viděli vystoupení s poníky, exotickou drezuru se zebrami, velbloudy, lamami a slonem, show s papoušky Ara a na závěr medvědí revue. Medvědi a motorky? Medvědi skákající přes švihadlo? Skutečně? Nepřijde vám to zvláštní? Mně to přišlo nepředstavitelné, dokud jsem to neviděla na vlastní oči. Pěkný mazec, haha. KLOBOUK DOLŮ! 







Na závěr bych chtěla napsat, že jsem si představení národního cirkusu Original Berousek maximálně užila, bylo na profesionální úrovni a já ho určitě řadím k zážitkům na celý život, který jen tak nezapomenete. Všichni si zaslouží velkou poklonu! Jo a málem jsem zapomněla napsat, že jsme měli možnost vidět i malá tříměsíční medvíďátka. Ta byla ňuňu <3


A co vy? Byli jste někdy v cirkuse? Líbilo se vám tam? 

Budu se těšit na vaše odpovědi.



Vaše A.

15 komentářů:

  1. Naposledy jsem byla v cirkusu jako dítě a nic na tom teď měnit nehodlám. Zvířata miluji a i když si nemyslím, že každý cirkus se k zvířatům chová hnusně - zrovna Berounek bych řekla, že bude patřit mezi ty lepší - panáčkující slon, tygr apod mi jde proti srsti. Při pohledu na toho slona je mi do breku. Brala bych možná ty koně, psy, ale pouze za předpokladu, že zvíře není bičované, baví ho to a samotnému se mu chce, ne že je do tohohle nucené násilím. Vystoupení divokých zvířata mi ale přijde nepřirozené.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pod to bych se teď klidně podepsala. Vystihla jsi to úplně přesně! Měla jsem u toho několikrát divné pocity, přemýšlela jsem nad tím, jak ta zvířata musí trpět. Hlavně mi jich bylo líto v ten moment, kdy měla něco předvést, nechtělo se jim (což se nedivím) a stejně musela, protože je k tomu neustále pobízeli. Pro některé je to přirozené, pro některé vůbec. Medvědi na motorkách a i ten panáčkující slon, jak jsi napsala, to je naprosto nepřirozené. Říkala jsem si WOW, obdivovala jsem, že to to zvíře dokáže, ale co tomu předchází, je mi zcela jasné, proto jsem to hned na začátku článku zmiňovala.

      Vymazat
  2. Velice hezky napsaný článek. Z cirkusu mám smíšené pocity....na jednu stranu věřím, že je to zajímavá podívaná, ale na druhou nevím nevím. Pořád si kladu otázku, jak je se zvířaty zacházeno :( zvířata jsou úžasná stvoření a já nesnesu pomyšlení na to, že jim je ubližováno. Věřím, že není cirkus jako cirkus, ale přeci jen...člověk nikdy neví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ale myslím (i když to 100% říci nemůžu), že s nimi zachází co nejlépe, protože je to celosvětově uznávaný cirkus. Věřím, že jinak by nebyl tolik známý a proslulý. Zvířata jsou jejich život a podle toho, jak vypadala, starají se o ně pečlivě. Nechci ani pomyslet na to, že by jim mohli jakkoliv ubližovat. Pořád se ale přikláním i k názoru, který jsem psala výše- některá zvířata nejsou stvořená pro to, aby ,,panáčkovala" a podobně. A i když jsou velice inteligentní, umím si představit, jak je to pro ně obtížné.

      Vymazat
  3. Já ještě na takovém cirkusu nikdy nebyla a popravdě nevím jestli mě to láká :)

    http://style-and-smile15.blogspot.co.uk/2016/04/tip-vonavy-obchod.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba by se ti nakonec představení líbilo :)

      Vymazat
  4. V cirkusu jsem byla jako malá a už si nic nepamatuju. Nějak nemám potřebu jít na nějaké představení, protože nerada koukám na taková cvičená zvířata a je mi jich hrozně líto. I když jim muselo dát hroznou práci, než je takto vycvičili. Občas mám takový skličující pocit i v ZOO, když lidi fotí i přes zákazy a chodí ke zvířatům se psy - jednou jsem jedno zvířátko viděla točit se rychle dokola, bylo hrozně vystresované.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto ti rozumím a ztotožňuji se i s tvým názorem. Ale pokud bychom se na to nedívali z této skličující stránky, měli bychom ocenit, jak jsou zvířata inteligentní a učenlivá, představení ukázala vskutku nádherná. Ale samozřejmě by jim bylo rozhodně lépe někde volně v přírodě- v prostředí, které je pro ně přirozené. Co si budeme povídat.

      Vymazat
  5. Cirkusy ktoré sú bez zvierat sú super, no tie so zvieratami nemusím.. Som proti tomu. Každopádne, článok je veľmi zaujímavý a páčia sa mi aj niektoré fotografie, hlavne akrobati sa na tom musia nadrieť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu :) Osobně si nemyslím, že bych cirkus ještě někdy navštívila (maximálně se svými dětmi), ale jsem ráda, že jsem ,,pod stan" cirkusu mohla nahlédnout a udělat si nějakou představu.

      Každopádně děkuji za shlédnutí článku i za tvůj komentář, moc si vážím zpětné vazby a svých velmi inteligentních čtenářů, kteří dokáží vyjádřit svůj názor! Díky díky díky :*

      Akrobaté byli skvělí, o tom žádná. Měla jsem chvílemi i husí kůži.

      Vymazat
  6. já cirkusy nemám ráda, byla jsem jen jednou jako dítě a už to nikdy nebudu opakovat. Ale akrobati jsou naprosto super :)
    harmony ootd

    OdpovědětVymazat
  7. Vyzerá to tam super ! :) Ja som bola v cirkuse ani nepamätám, niekedy ešte ako dieťa, ale veľmi rada by som si to zopakovala ! :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  8. Když jsem byla malá, cirkusy jsem úplně zbožňovala. Mamka mi koupila cukrovou vatu a já sledovala poníky a slony a velbloudy a prosila ji, aby mě na nich povozila :D
    No, a to mi bylo asi 5 nebo 7 let... Od té doby jsem v cikrusu nebyla, každopádně to, podle tvého popisu, muselo být vážně krásné! :) Až bdue nějaký dobrý cirkus i u nás ve městě, rozhodně tam zavítám! :) Vážně si mě úplně nalákaka :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
  9. Moc hezke fotky :) osobně cirkusy nemusím , i kdyz je fakt ze zrovna Berousek bude jeden z tech "lepších ". Chodíme spis s juli do různých záchranných stanic, ktere zároveň i učí člověka přírodě .. Nejvic se nam líbila záchranná stanice delfinu v nassau.

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za Vaše komentáře :-*
A pokud se mě budete chtít na cokoli zeptat, tak:
anyzzzz@seznam.cz :)