čtvrtek 7. července 2016

ME & BOOKS


,,A já jsem se zamilovala, jako když člověk usíná: 
pomalu a pak najednou docela!"

Dnes vás vítám u článku z trochu jiného soudku, než u mě bývá zvykem. Těm, kteří mě již nějakou tu dobu pravidelně sledují, pravděpodobně neuniklo, že ráda čtu. Tato vášeň se ve mně probudila v době, kdy jsem byla ještě na základní škole. Možná to ale bylo mnohem dříve, tehdy, když mi máma četla pohádky a já jsem soustředěně vnímala její hlas. Vždy jsem knihy milovala. Je v nich něco, co mě maximálně naplňuje. Když jsem byla mladší (rozumějme tu základní školu), četla jsem spíše dívčí romány, sem tam i nějaké detektivky. Ty jsem měla vlastně hodně ráda! Toužila jsem po odhalení tajemství, pátrala jsem po motivech např. spojených s vraždou, a spojovala různé detaily, které mi později zapadly do celku. Když jsem přišla na to, kdo za tím vším v knize stojí, cítila jsem se hrdě. Kromě těchto žánrů jsem milovala a stále miluji! fantasy romány. Hodiny a hodiny bych si s vámi mohla povídat o knihách Harryho Pottera, Pána Prstenů nebo o knize Nekonečný příběh. Knihy jsem doslova hltala, četla je dlouho do noci a stále neměla dost. Nemohla jsem si nechat ujít ani filmové premiéry, které v tomto případě nezklamaly. Vždycky musí mít člověk na paměti, že třeba sedmisetstránkový fantasy román se zkrátka nemůže vlézt se vším všudy do dvouhodinového filmu. Nezmiňuji ale případy, kdy je scénář úplně ,,mimo" a nedrží se ani knižní předlohy. To potom naštve a nikdo to nemůže nikomu zazlívat. Zůstanu ale u knih, kterým věnuji celý dnešní článek.


Od dívčích románů a detektivek jsem se s přibývajícím věkem přesunula spíše k dramatům, thrillerům a románům, ať už k těm s nádechem romantiky, nebo k psychologickým. Čas od času si přečtu i něco pro teenagery, něco oddechového. Ráda se u knížek směji, ráda u nich i pláču. Druhá varianta je vzhledem k tomu, jaké knihy většinou čtu, daleko častější. Miluji napínavé příběhy, kdy se vám až do samotného rozuzlení tají dech. Miluji překvapivé konce. Miluji, když ve mně příběh z knihy či některý z jejich hrdinů zanechá stopu. Taky miluji romantiku a nejraději tu se šťastným koncem, ačkoli to bývá většinou klišé. Při čtení knih se mi líbí představivost, která nezná meze. Záleží na čtenáři, jak moc se s knihou sžije a jak moc o ní dokáže filosofovat. Rovněž mám ráda knihy, ve kterých je přímo mistrovským způsobem vylíčena krajina i prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Když si autor dokáže hrát se slovy i s barvami, zase je kniha o level výš. A takto bych se vám mohla rozepisovat až do nekonečna. 


Jednou bych chtěla napsat svou knihu- takovou, kterou si čtenář zamiluje po přečtení prvního řádku...

Knih mám přečtených spoustu. Nejsem sice takový knihomol jako moje sestra, ale na knihu, kterou si chci za každou cenu přečíst, si udělám vždycky čas. Potom nastává problém, že mě od ní nemůže nikdo odtrhnout. Nu co, alespoň je všem jasné, že právě TATO KNIHA stojí za to! Nafotila jsem vám pár knih, které jsou buďto mojí srdcovou záležitostí, nebo mě zaujaly svým tajemným a dramatickým příběhem (Dívka ve vlaku, Papírová města, Poslední léto, Návrat z temnoty), rozesmály mě (Girl Online, P.S. od Ani Geislerové, Sestrám by se milenci krást neměli, Sněží, sněží) nebo naopak rozplakaly (Hvězdy nám nepřály, PS: Miluju tě, S láskou Rosie). Některými jsem byla obdarována, některými jsem obdarovala sestru nebo mámu. Jsou mezi nimi knihy, ke kterým se ráda vracím a které bych četla znovu, pořád dokola. 










Zmíním se ale o jednom autorovi... JOHN GREEN. Autor s velkým A. Jeho knihy jsou právě již zmiňovanou srdeční záležitostí. Když je něco boží, poznáte to hned. Hvězdy nám nepřály je jednoznačně jeho nejlepší kniha! Veselý a zároveň dojemný příběh plný emocí... plakala jsem jako želva. Papírová města jsou plná záhad a odhalování tajemství, kde jsem si zase našla to své, co jsem milovala kdysi a nedám na to dopustit i teď. U příběhů v knize Sněží, sněží, kterou J.Green napsal společně s Maureen Johnson a Lauren Myracle, jsem se pro změnu popadala za břicho a smála se od ucha k uchu. Ten humor mě bavil! Ještě mě čeká dočíst Hledání Aljašky a přečíst Příliš mnoho Kateřin a Will Grayson, Will Grayson, která je u nás doma v knihovně úplnou novinkou.




A co vy, moji milí? 

Charakterizovala by vás ,,kniha"? Čtete rádi? Jací jsou vaši oblíbení autoři?



Budu se moc těšit na vaše odpovědi! 

Vaše A.

3 komentáře:

  1. Knihy Johna Greena mám moc ráda, strašně dobře se čtou.. :) Dívku ve vlaku si chci už delší dobu přečíst, ale momentálně nemám čas, tak snad brzy se na to konečně vrhnu.

    OdpovědětVymazat
  2. Miluju knihy a myslím, že už mám doma docela pěknou hromadu knih, cca pět set, ale přesto jsou další tisíce, co bych chtěla :D Johna Greena mám ráda a Hvězdy nám nepřály je úžasná kniha. Mezi moje top patří Cecelia Ahern, Sophie Kinsella a Stephen King.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  3. ty máš teda peknú zbierku :) Dievča vo vlaku som čítala, to bolo celkom zaujímavé :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za Vaše komentáře :-*
A pokud se mě budete chtít na cokoli zeptat, tak:
anyzzzz@seznam.cz :)