sobota 11. února 2017

NÁROČNÝ LEDEN A JEŠTĚ NÁROČNĚJŠÍ ÚNOR


Všem vám posílám tisícero pozdravů a vítám vás u nového článku, který bude plný fotek za měsíc leden a první polovinu února. Těm, kteří mě pravidelně sledují na mém instagramu, jistě neuniklo, že mi úterním dnem (konkrétně už něco málo před 9.30) skončilo zkouškové za zimní semestr a mně se neskutečně ulevilo. Vyšla jsem z kabinetu paní docentky s ,,áčkem" v rukávu a usmívala se od ucha k uchu. Zhruba desetidenní dřina se vyplatila a odcházela jsem s výsledkem, o kterém se mi ani ve snu nezdálo. A to vám musím povědět vtipnou věc - noc před touto zkouškou se mi zdálo, že jsme ji s kamarádkami všechny zvládly za krásné C a když jsem se nad ránem probudila, skutečně jsem si na okamžik myslela, že už mám dávno po zkoušce a spokojeně spala dál. Až do té doby, než zazvonil budík a já si uvědomila, že to byl pouhý sen a ta nejtěžší zkouška mě ještě stále čeká, a to za necelé 3 hodiny!! Naštěstí všechno dobře dopadlo skoro stejně jako ve snu.

LEDEN

Vezmeme to hezky popořadě. První dva týdny se nedělo nic zajímavého, vlastně jsem byla neustále zachumlaná v županu a obklopena nespočtem papírů, jak to už o tom zkouškovém většinou bývá. Intenzivně jsem se připravovala na ústní z německé i české lexikologie a doufala, že si po nich na chvíli odpočinu. To se také stalo. Vlastně ještě víkend před druhou zkouškou jsem odmítala celý den sedět doma, a tak jsme se s přítelem vydali (i když bylo asi -13 stupňů) na krátkou procházku do města na horký svařák a čaj. Bodlo mi to jako nikdy a já jsem si tak moc přála, aby už bylo po všem a těchto dnů bylo více.




Bohužel mě však čekala příprava na další zkoušku, takže mi dny zpříjemňovalo především koukání na sněhovou nadílku za okny, vyzvedávání balíčků (za perfektní novinky děkuji především @rimmellondonczsk) a mlsání dobrot. Nejsem totiž zrovna typ člověka, který z nervů nejí. Spíše naopak. A tak jsem si během zkouškového dopřávala více, než bylo původně v plánu (protože všechno lepší než učení, že jo!).





16. ledna mě čekalo ústní kolokvium z psychologie a já jsem místo toho, abych se soustředila na školu, jenom brečela a brečela. Stalo se totiž něco neočekávaného a bolestivého, s čímž zřejmě nikdo nepočítal a já, protože jsem hodně citlivá, jsem to snášela ještě hůř než ostatní. I přes to všechno jsem na kolokvium dorazila a díky bohu bylo jedno z nejpohodovějších. S kamarádkou jsme se radovaly a naše unavené, ale spokojené výrazy zaznamenaly společnou fotkou před odjezdem domů.


Ten týden jsem do Olomouce zavítala znovu, abych úspěšně zvládla zkoušku z německé literatury. ,,Už jen dvě a budeš mít zase na chvíli klid", říkali všichni kolem mě, kteří mi byli neskutečnou oporou. V tu chvíli jsem si ale nepřála myslet na to, kolik mě toho ještě čeká. Potřebovala jsem načerpat síly, vyrazit mezi lidi, chvíli zapomenout na starosti a bavit se. Což se mi v ten den až do puntíčku naplnilo, jelikož jsem vyrazila na maturitní ples kamaráda, který se konal v Opavě. Moje Kristýnka @christinewait byla navíc tak hodná, že mě nalíčila a já jsem se tak alespoň jeden večer cítila krásně.



Den po plese už jsem ale začala propadat panice a začala plánovat přípravy na poslední dvě zkoušky, z nichž jedna byla tou nejtěžší a já trubka si ji nechala až na samotný závěr. Ze skříňky s učením jsem vytáhla obrovské štosy papírů, popadla zvýrazňovače a pustila se do práce. Předem mi ale bylo jasné, že začínám pozdě. ,,Tohle přece nemůžu stihnout, vždyť je to snad milion papírů, tisíc autorů a názvů jejich děl", lítalo mi neustále hlavou. Nebudu vám lhát, že jsem byla v pohodě a tato prvotní panika mě hned přešla. Propukla jsem v pláč a celý den se nebyla schopna učit. Nelezlo mi to do hlavy, nemohla jsem se soustředit, byla jsem vyčerpaná. Nedokázala jsem se přimět k tomu, abych si všechna ta cizí jména autorů a dlouhé názvy jejich děl zapamatovala. Můj mozek začal stávkovat. Hledala jsem motivaci, něco, čím bych se mohla za hotové zkoušky odměnit. Nicméně jsem pochopila, že kromě motivace je důležité i tempo a takové rozvržení, aby se z toho člověk nezbláznil. Udělala jsem si tedy plán (časový harmonogram), abych všechno hezky stihla, zkoušku si posunula z 3. února na 7. a doufala, že ta sedmička bude šťastná!


V pátek 27. ledna jsem odjížděla z předposlední zkoušky (a zároveň poslední z němčiny za zimní semestr) s ,,béčkem" a se širokým úsměvem spěchala domů především za mámou, která měla v ten den půlkulaté narozeniny. Na městě jsem se sešla se ségrou a plán byl jasný: sehnat naší mámě takový dáreček, který bude krásnou vzpomínkou a bude ho moci mít neustále u sebe. Volba tedy padla na šperk - konkrétně zlatý prstýnek. Na výběru jsme si nechaly opravdu záležet, přeci jen koupě šperků není každodenní záležitostí a my jsme tak nechtěly hlavně nic pokazit. I výběr květiny byl pro nás velmi důležitý. Troufám si říct, že jsme opravdu nešláply vedle, protože máma měla obrovskou radost, prstýnek nosí každý den hrdě na ruce a květiny nám zkrášlují obývák ještě dneska, haha.



Celý víkend byl tak v proudu oslav. Slavilo se v pátek, slavilo se v sobotu a neděli jako takovou jsme zakončili svátečním obědem v restauraci, kdy jsme si pochutnali na opravdu vynikajícím jídle. Při odjezdu mi přítel udělal pár hezkých fotek se zasněženým pozadím, doma jsem ještě rychle zblajzla mámin výborný kakaovokokosový dezert s ananasem a pustila se znovu do učení.





ÚNOR

Učení, učení, učení. Nic, o čem bych se vám musela rozepisovat. Odreagování přišlo až ve chvíli, kdy jsem to už skutečně zase potřebovala. V sobotu jsme totiž byli s rodinou pozváni na strejdovu oslavu kulatých narozenin. Oslava vypukla narozeninovým obědem (svíčkovou, uaaa, mňam!) přesně v 13:00 a i přesto, že jsem plánovala zůstat maximálně do 20:00, odjížděli jsme s přítelem o další 3 hodiny později. Na druhý den jsem si ťukala na čelo a litovala, že jsem tam vůbec nějaké to víno pila, ale po dlouhé době jsem se opravdu dobře bavila a bylo moc fajn. 


Teď se můžeme vrátit v čase na začátek článku. Nadešel den ,,D" (7.2.2017), den, kdy jsem úspěšně pokořila tu nejnáročnější zkoušku a kdy mi spadl obrovský kámen ze srdce. Nejen mně, ale i mým kamarádkám, tudíž nás kroky zavedly do oblíbené Coffee Library, kde jsme to oslavily v obklopení samých dobrot a podle našeho gusta.


Dnes už je sobota, od poslední zkoušky uběhly 3 dny a já už se psychicky i fyzicky připravuji na start posledního semestru bakalářského studia, který mi začíná už v pondělí. Do té doby si ale ještě stihnu zahrát bowling a užít si společnou večeři s přáteli. Jo a musím sehnat boty na ples! Už za týden má moje ,,malá" sestřička maturitní ples a já mám prozatím pouze šaty. Tak držte pěsti.

Přeji vám všem hezký víkend!

Vaše A.

13 komentářů:

  1. gratulujem k zvládnutému skúškovému :) tiež som si na konci vydýchla :) skvelé fotky! xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
  2. Tak január si mala riadne nabitý. Ja som tak rada, že školu mám už dávno za sebou, ufff, tiež si pamatam na tie maratony učenia.
    Mimochodom v šatoch na ples ti to velmi pristane, aj ten vyčesaný chvost je super :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc gratuluji ke všem zkouškám :) Já jsem už od Vánoc ležela zaházená knihama a papírama ke zkouškám :D

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné momentky, ani nevím, kterou okomentovat dřív. :) Každopádně gratuluji ke zkouškám, není nic lepšího, než si po nich konečně odpočinout. :) Já už naštěstí žádné studijní zkoušky v životě nemám. :)

    Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky! Hlavně ta s přítelem <3 A prstýnek jste vybraly vážně dokonalý! x

    OdpovědětVymazat
  6. Pekné fotky a to mäso so zeleninou ach! Akú chuť si mi spravila :)

    dazzlera.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  7. Gratuluji ke zkouškám :) Máš hrozně fajn blog a krásně fotíš :)
    Veronika

    OdpovědětVymazat
  8. Prstýnek jste mamce vybraly moc krásný :) Gratuluju ke zkouškám, já teď bojuju s maturitou a přijímačkama, už aby bylo léto a všichni jsme si užili volna!

    Můj blog: Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
  9. Krásne fotky! Veľmi ti to na nich pristane :) Tie rúže od Rimmelu vyzerajú super, jeden nude od Kate Moss mám a je perfektný, podobnú kabelku mám aj ja, ale v ružovom :)

    www.frenchstyle.eu

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkný článek, gratuluji k úspěšnému zvládnutí zkoušek. Moc pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
  11. Gratuluji k Áčku a úspěšně dokončené zkoušce. Mám to samé, taky propadám panice, když o něco jde a zasedám k tomu až na poslední chvíli, ale poradila sis s tím parádně :-) Šťastná sedmička opravdu zafungovala.
    Jinak prstýnek jste vybraly skvěle, je krásný a kytičky také :-) A ten zákusek? Svíčková? Ten nedělní oběd? No..o tom snad ani nemusím nic říkat ♥

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za Vaše komentáře :-*
A pokud se mě budete chtít na cokoli zeptat, tak:
anyzzzz@seznam.cz :)